2010-11-02 Råtta, husmus eller grannen???

Någon har snott mitt godis!!
Det började för drygt två veckor sedan när jag hade varit på träningstävling med Gloria. På hemvägen stannade jag och köpte en kvällstidning och en påse Matadorgodis. Jag åt några bitar på vägen hem och hade påsen i dörrfickan. Jag har inte koll på hur många jag åt, men är säker på att några fanns kvar när jag lämnade bilen. På måndagsmorgonen på väg till jobbet fick jag för mig att ta en godisbit. Påsen var tom!! Jag blev förvånad men trodde att det kanske var så att jag vräkt i mig allt på hemvägen.

I går när jag köpte tidningen på väg hem från jobbet, köpte jag även två askar Läkerol till extrapris. Jag öppnade en ena asken och tog några stycken, dock inte alla. I natt kl halv två blev det ett fasligt liv på hundarna. Dom vrålskällde och skulle absolut ut. Elsa sprang ner och hoppade på ytterdörren. Jag försökte lugna ner dem utan resultat. Jag kikade ut genom fönstren, men såg ingen. Det kom ett läte som när vildgässen flyttar och skriker i skyn. "Det är bara en gås", sa jag till hundarna. "Gå och lägg er igen". Dom lugnade ner sig och jag somnade om. Hussen var inte medveten om kalabaliken påstår han, men även han sa åt hundarna att vara tysta. Det var antagligen i sömnen han gjorde det. Att gässen inte har för vana att flyga mitt i natten hade jag inte en tanke på.

När jag kom ut till bilen i morse, låg den öppnade tablettasken tom på golvet på högersidan. Sist jag såg den låg den i facket mellan sätena! Dessutom låg det några parkeringsbiljetter under förarstolen. Dom hade legat ihop med tablettasken. Mycket mysko känns det. Nu får vi ladda en råttfälla och ställa på högersidan. Jag tror dock inte att jag har en råtta i bilen. Hundarna skäller inte om en liten mus gnager godis i min bil. Det kan ju ha varit älgen som var här i natt, men underligt är det i alla fall. Jag vet inte om man kan låsa bilen utan nyckel, men den var låst i morse och jag låser aldrig bilen på gården. Det finns en förklaring även till detta, och det är att jag tryckt in låsknappen på nyckeln när jag låste ytterdörren.

Tablettask nummer två är nu öppnad och kvarlämnad i bilen. `På något sätt måste vi lösa mysteriet. Allt annat var orört, parkeringspengar, GPS o.s.v. Parkeringspengarna är jag osäker på. Brukar ha dem i fickan mellan stolarna, men nu låg den utanför. Den är nu tillbakalagd på sin plats. Det verkade i alla fall inte saknas något.  JAG VILL HA MITT GODIS I FRED!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0