2010-11-03 Mysteriet fortsätter

Lämnade en öppnad Läkerolask i bilen över natten. Jag hade tagit två tabletter och stängt locket. Bilen var olåst. I morse var asken borta. Efter mycket letande hittade jag den mellan förarsätet och mittkonsollen. Den innehöll två tabletter. Resten var borta!! Inga som helst märken fanns på asken. Jag hade förväntat mig en söndertuggad ask, men som sagt inga märken alls. Vi hade även ställt en laddad råttfälla på golvet på högersidan, men vem det än är som äter mitt godis så tycker den inte om kryddost!!
Ytterligare en tablett låg på golvet innanför förardörren.
Nu har jag ställt tillbaka asken och lagt den ensamma tabletten framför och fällan är fortfarnade laddad. Bilen är låst.
Under dagen när jag jobbat har ingenting hänt trots att bilen stått still i flera timmar. I natt var det inget väder som någon mänsklig varelse frivilligt ger sig ut i, så jag är nog inne på musteorin i alla fall. Om dom sista tabletterna försvinner ur en låst bil får jag nog sätta in lite fler råttfällor. Det är ju inte någon höjdare att få en nästan ny bil uppäten av möss. Dessutom har jag hört att dom gillar att gnaga på kablar och det sista jag vill är att få en massa prooblem med elen. Bor man på landet är det ju nödvändigt med en fungerande bil!!!
Hundarna var dessutom helt tysta i natt.

Kommentarer
Postat av: Margot

Det här är ju en riktigt spännande följetong!!

2010-11-04 @ 16:09:01
URL: http://www.faroflox.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0