2010-11-04 Avslöjande nära??

I natt var bilen låst. När jag kom ut i morse låg tablettasken kvar på sin plats, men den lösa tabletten var borta. Alltså har jag dragit slutsatsen att det måste vara en liten mus. Jag har nu inhandlat ytterligare råttfällor och ställt den ena på konsollen mellan sätena där tabletterna har legat. Den är laddad med Marabous dubbelnougat. Om inte det hjälper så vete gudarna vad jag ska ladda med.
Tipset att ladda med nougat fick jag på ICA när jag köpte fällorna. Tydligen är det Anticimex senaste knep. Dom laddar visserligen med Guldnougat, men det här borde gå lika bra. Ost är helt ute, och det har jag ju märkt på den fällan som står på golvet på högersidan. Där sitter en torr orörd ostbit.
Att inte tablettasken var rörd beror nog på att det bara finns två tabletter kvar i den.
Det underliga är att det inte finns tillstymmelse till råttskit i bilen! Jag måste väl skaka ur alla filtar och kolla ordentligt, men det känns inte så kul om det skulle hoppa ut en liten mus. En död mus i fällan känns mycket bättre!!! Nu återstår att vänta tills i morgon och se om natten givit någon utdelning. Får väl låsa in katterna i bilen annars, men jag tror inte att det är någon bra ide.
Ingen simning i dag, men kanske i morgon. Hela dagen i dag har gått åt till att plocka i ordning tvätt, och plocka undan grejor som legat och skräpat överallt. Vår hustomte som ska bo här när vi är på semester är en mycket ordentlig herre, så jag måste ha någorlunda fint när han tar över. Han har dessutom bra ordning på hundarna och låter dem inte göra som dom vill, även om dom testar i början.




Kommentarer
Postat av: Margot

Följer mysteriet med spänning!

2010-11-05 @ 09:59:53
URL: http://www.faroflox.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0