2010-11-05 Inget resultat

Fällan var igenslagen men tom i morse. Nu har jag inhandlat en plastfälla på Plantagen. Den är konstruerad så att den lille dj...len måste verkligen jobba för att få i sig godiset. Den är dessutom så känslig att den slog igen när jag stängde bildörren. Nu står den på golvet i baksätet och jag väntar med spänning på vad som händer.
Sonen tycker att jag ska investera en 500hundring på en kamera som filmar när något rör sig. Det är att gå liiiite till överdrift i det här läget.

Simningen blev inställd i dag. Vi mötte upp utanför Sydpoolen och insåg rätt snart att det var ett dödfött projekt att simma i dag. Parkeringen var knökfull, och när vi väl kom in i badhuset var det helt svart med folk. Svart i alla bemärkelser. Vi drog då iväg till Plantagen och Jula i stället. Där fyndades råttfällan och en superbra pannlampa som hustomten får ha när han går ut med hundarna. Den gamla vi hade lyckades jag tappa i golvet och det blev aldrig mer en lampa av den.

Därefter till Kappahl och sedan ICA-Maxi. Köpte un underbart god räkmacka som hussen och jag har delat på. Jag köpte även nytt duschdraperi och en ny vaxduk.

 Resan närmar sig med stormsteg och när jag kollar vädret på wunderground.com är det inget vidare. Regn och åska!! Det brukar vara så varje år när vi ska åka, men när vi väl är framme brukar det vara OK. Åskan i Västindinen går inte av för hackor. Det mullrar ända nere i magen och blixtarna är vidunderliga. Mycket häftigt faktiskt. Orkansäsongen verkar hålla på lite längre än vanligt men förhoppningsvis är orkanen Tomas den sista stora. Barbados drabbades mycket hårt tidigre i veckan, men verkar nu ha återhämtat sig. Det är Haitis (o)tur att drabbas i dag eller i morgon. Vi åker ju inte förrän på torsdag morgon och då hoppas jag att "Spöket i bilen" är borta och att vädret ser bättre ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0