2010-10-05

Har just kommit hem från ett kort träningspass på klubben. Gloria tjuvar fortfarande på apporteringen och hon belönar ju sig själv genom att hämta apportbocken. Nu säger jag nej och tar ifrån henne den. Sedan håller jag lite i halsbandet och släpper det i sista stund. Det fungerade faktiskt i kväll.
Hon får mycket lekbelöning och jag hoppas verkligen att löpet kommer igång snart så hon blir som vanligt igen.

I lördags åkte Lena och jag ut till jaktskyttebanan för att kolla om Glora hade fått några bestående med av vår misslyckade skotträning.
Hon hoppade ur bilen fast det smällde omkring henne. Svansen mellan benen en kort stund och efter det inga reaktioner alls. Det enda hon gjorde var att lyfta lite på öronen när det smällde som värst. Vi gick en promenad och tränade lite fot och lite platsliggning. Det var inte bara små fjuttskott, utan dom sköt med rejäla doningar också. Nu har jag i och för sig hört att skotten från startpistolen är något alldeles extra, och vi får testa på ett annat sätt i framtiden.

Jag ska försöka åka ut till brukshundklubben någon tisdag och gå med henne där när dom skjuter. Tyvärr är det inga nya test förrän i vår, men till dess ska vi ha fixat startpistolskott. Hon är ju normalt inte rädd för fan själv. Hon är van vid att det skramlar och lever om i garaget när hussen håller på, så jag vet inte varför hon reagerade som hon gjorde.

Dagens träning var i alla fall nästan OK. Jag får se om vi testar lite på söndag igen. Det är Strängnäs marknad på lördag och då ska vi dit. Sedan kommer alla knallar till Nykvarn på söndagen och då kan man åka dit och handla det man inte gjorde på lördagen. Jag har nu inte simmat på en hel månad och det känns inte speciellt bra. Hoppas jag är ledig på fredag. Då måste jag ta mig själv i kragen och åka in till badhuset. Om förkylningen inte har försvunnit tills dess får jag helt enkelt simma lite kortare och sitta lite längre i bastun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0