2010-10-10

Fredagens simníng blev givetvis inställd. Jobbet kallade! Det hade hopat sig en hel mängd underlag för fakturering så det var lika bra att inställa sig och jobba. Om jag var arbetsgivare skulle jag tycka att det vore idealiskt att ha en anställd som mig:) Det är bara att ringa så kommer jag och jobbar. Det har inte varit så mycket jobb under finanskrisen, men nu rör det på sig ordentligt. Det innebär att mina A-kassedagar inte går åt så fort. Å andra sidan innebär det längre tid till pensionen eftersom jag har tänkt pensionera mig om ett par tre år när A-kassedagarna är slut. Då är det kanske även dags för en ny valp. Jag har ju sagt att Gloria är vår sista hund, men när jag har sett bilderna på Glorias uppfödares nya valp blev jag enormt sugen igen. Det beror på ork och engagemang hur det blir. Vi reser ju en hel del också, men det har ju fungerat hittills.

I går var det Strängnäs marknad och vi handlade det vanliga: Strumpor, korv och godis. Efter marknaden åkte vi hem till mamma och pappa och åt en enormt god fläskfilegryta. Mums!! Träffade även ena systerns barn och den andra systern med svärdotter och barnbarn.

I dag var det så dags för marknadsknallarna att ha förflyttat sig till Nykvarn för Turinge marknad. Jag tog med Gloria för lite socialträning i folkmyllret. I början var det mycket nosande i backen eftersom det låg många tappade "godbitar" där. Så småningom sökte hon självmant upp min sida och gick ett perfekt fotgående med ögonkontakt utan att jag behövde kommendera henne. Superkul!!! Hon är ju också så enormt söt att hon väcker uppmärksamhet var vi än går. I dag gjorde hon succe framför dom små skällande uppdragbara leksakshundarna. Hon stod som förstenad och bara tittade på dem. När någon rörde sig åt hennes håll, backade hon en bit för att genast gå fram ock kolla igen. Hon lyckades även charma till sig lite korv av en norrman som sålde rökt dito. När man rör sig bland så mycket folk är det verkligen kul att ha en hund som uppför sig exemplariskt.

På tisdag kväll lite träning på klubben igen. Fortfarande ínget löp i sikte och nu har det snart gått sju månader sedan sist. Jag hoppas att hon blir lite mer regelbunden, men det gör inget alls  att det är långt mellan gångerna.

Kommentarer
Postat av: Lena o Möllen

Ullabella, vi gick ju en toppenskön promis på Almnäs på eftermiddagen också. Du glömde väl inte din 3000 steg. Kollade sträckan via Iform och fick bara ihop ca 2,5 km. Längre måste vi gå nästa gång.

2010-10-11 @ 00:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0