2010-10-14

Nu har jag just kommit in i värmen igen efter en härlig promenad med Gloria. Vi gick vår 3,5 km långa runda. Det var ett bra tag sedan jag gick den senast, men den är precis lagom lång för att man ska känna sig nöjd. Gloria har just börjat löpa så det blev koppel hela vägen. Hon drar så att hon  inte kan andas när jag har henne kopplad i halsbandet så nu fick det bli sele. Det går relativt bra. Hon går framför med sträckt koppel, men drar inte.
Eftersom det var 10 grader varmt och strålande sol tog jag givetvis en för tunn jacka. I början var det därför rejält kallt, men när jag kom fram till backen vid sjön började jag svettas i stället. I den före detta grusgropen mötte jag en isande motvind som snabbt kylde ner mig igen. Tårarna rann och det var enormt jobbigt att gå den biten.

Kompisen Lena och jag återupptog våra promenader i söndags genom att gå en finfin väg ute på Almnäs där det går att släppa hundarna utan risk. I måndags började så Gloria att löpa så då blev det Sandtorpsslingan i koppel i stället. Nu får vi vänta i tre veckor med promenaderna eftersom jag absolut inte vill ha blandrasvalpar och Lena måste kunna hålla sin bjässe till hanhund utan att han rycker armarna ur led på henne i sin iver att nosa Gloria i rumpan.

Sitter med en kopp kaffe och försöker samla mig för nästa kraftprov: Jag måste åka in till ICA Maxi i Södertälje och veckohandla!! Inte något jag ser fram emot precis. Fantasin vad beträffar matlagning och olika middagar har för länge sedan försvunnit. Både hussen och jag äter ju en rejäl lunch och numera blir det därför inte några kulinariska höjdare till middag. Möjligen på helgerna.  Fort tillagat och inget krångel ska det vara. Hussen äter visserligen kl 9 på morgonen så han är hungrig när han kommer hem, men hittills har han inte klagat.

Jag har upptäckt att jag har en stegräknare i min telefon och det gör det lite roligare att gå ut med Gloria. Rundan jag gick i dag var ca 5000 steg. Eftersom man ska gå 10000 steg per dag har jag en bit kvar. Normalt är ju både Gloria och Elsa lösa på gården och motionerar sig slälva genom lek och spring i skogen. Elsa blir dock stelare och stelare så efter semestern ska jag åka och kolla hennes höfter igen. I dag är det 4 veckor kvar tills vi äntligen har semester efter att ha jobbat hela sommaren. Hur skönt blir inte det???

Lägger ut några bilder från dagens promenad.

Promenadvägen


Utsikt över sjön Turingen


Hemåt


Hemma

Kommentarer
Postat av: Lena

Härligt Ullabella. Fast inte att Gloria löper. Men bilderna och att ni gick en runda i finvädret. Bjässe vet jag inte "middle strong" skriver de utländska domarna och själv tycker jag han skulle varit ett nr större. Men rejäla ryck i armarna kan det ju bli när en spännande rumpa går förbi. Vi hinner kanske ut en sväng innan er semester.

2010-10-17 @ 19:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0