2010-10-21

I dag är det bara tre veckor till semestern. Jag börjar få lite ågren hur jag ska hinna allting. Vet inte heller om vi ska åka tidigt (kl 4) på morgonen eller om vi ska åka till Arlanda på kvällen innan.
Vi brukar ha en kompis som skjutsar oss tidiga morgnar, men i år är han på Teneriffa i en månad så det har spruckit. Därför blev det ytterligare ett problem med hur vi ska ta oss till flygplatsen. Vår hustomte, som sköter om allting när vi är borta, brukar få ha min bil och skjutsa hundar och dyligt i när vi är borta. Alltså kan vi inte ta den till Arlanda på morgonen. Tåget går inte heller på natten så det billigaste och bästa alternativet är hotell.

Glorias löpning är näst intill obefintlig. Jag såg några små droppar på golvet förra veckan, men nu är det ingenting längre. Hon är defenitivt inte en hund som städar efter sig, utan hon löper väl lite den här gången. Jag skulle ju inte tävla något mer på länge, men har för klubbens skull bestämt mig för att ställa upp i klass två på kursfinalen den 30. (jag skyller i alla fall på att det är för klubben). Det ska bli riktigt skoj eftersom hon var jätteduktig på traningstävlingen i söndags. Platsliggningen avstår jag från tills hon blir säkrare.

Mina hundar har verkligen förstått att det är älgjakt i trakterna. Dom försöker med alla medel att jaga älgtjuren som kommer varje kväll. Just nu står dom och vrålskäller nere på ängen så jag antar att han står där och käkar äpplen. Det är helt upptrampat under äppelträden. Älgen bryr sig inte ett dyft om att hundarna är alldeles i hasorna på honom, utan han står helt lugnt och käkar äpplen. Härom dagen tog han även en tugga av mitt ett år kamla bigarråträd!! Inte kul alls. Det är en stor och kraftig tjur med 4 taggar i hornen. Jag skulle gärna se honom i min frys, men tyvärr har vi ingen kvot på älg hos oss. Ingen som jagar heller färresten...

Jag ska gå och kalla in hundarna nu innan vår "gullige" granne skickar polisen på oss igen.

Kommentarer
Postat av: Lena

Kvot å kvot Ullabella, snara skrället och häng upp han i garaget vetja. Eller fixa kvot så ska jag komma med bössan. Fast jag är kompis med Djurstabergsälgen förstås. Ska man bli polisanmäld så ska man vara olaglig ordentligt, vad sägs om krokodiler i hästhagen?

2010-10-21 @ 21:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0