2010-10-27

Vad trött jag på folk som lovar saker och sedan blir det inget av det. I fredags fick jag ett samtal från Motormännens Riksförbund. Om jag blev medlem och betalade 450:- skulle jag få en massa förmåner. Jag kommer aldrig ihåg att utnyttja sådant och det talade jag om för henne som ringde. "Du kan få en natt på ett slott eller två billigare hotellövernattningar" sa hon. Då vaknade snålheten i mig eftersom vi har pratat om att bo på Arlanda natten innan vi åker på semester. "Hinner ni med det, eftersom det bara är två och en halv vecka tills vi åker?" blev min fråga. "Självklart, du har inbetalningskortet på måndag och sedan tar det en vecka tills du får presentkortet på hotellet". I dag är det onsdag och jag har fortfarande inte sett till något inbetalningskort.
Hotell på Arlanda kostar mellan 1000:- och 2500:-, medlemsavgiften kosar 450:-. Alltså skulle vi kunna sova över en natt för 450:-. Helt acceptabelt, men det verkar inte som det kommer att fungera. Det var för bra för att vara sant, och om det inte har kommit något tills i morgon ska jag ringa och fråga hur det är med försäljningstrick!! 

Gloria har varit halt i dag igen. Den här gången är det höger fram, och vad det beror på har jga ingen aning om. Hon håller ju på att plöja upp hela vår äng så det är möjligt att hon har överansträngt sig. Elsa gräver en grop och fortsätter att gräva. När Gloria har grävt sin grop försöker hon att borra in hela huvudet i den och blir lerig ända upp på öronen. Det bara sprutar gegga om henne!! Elsa däremot är förhållandevis ren när hon är klar.

Älgen har inte flyttat härifrån ännu och verkar inte alls bry sig om hundarna. Man hör direkt när dom har hittat honom för då blir det ett skällande utan like. Dom står still och skäller från samma ställe, så han rör inte på sig många steg när dom har hittat honom. Det känns faktiskt lite läskigt att gå ut på morgnarna när det är kolsvart och man inte har koll på var han står och glor någonstans. Vildsvinen verkar i alla fall ha dragit till ana marker och det tror jag beror på att våra hundar skäller av sitt revir i skogen varje kväll innan det är godnatt. Hoppas bara att svinen inte får för sig att komma tillbaka. En rejäl avskjutning skulle verkligen inte skada.

På fredag ser det i alla fall ut att bli simning igen!! Efter nästan två månaders uppehåll har jag säkert ingen ork alls kvar!!! Skönt ska det i alla fall bli. Det hade inte blivit av den här gången heller om inte Lena ringt och bestämt att vi ska simma. Promenaderna fåtr vänta minst en vecka till eftersom Gloria fortfarande löper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0