2010-10-29

Jag kommer inte att bli medlem i Motormännens Riksförbund!! I dag ringde jag för att höra om dom kunde leva upp till sina löften, och givetvis var det för bra för att vara sant. Hotellövernattning gällde bara på vissa utvalda hotell och under förutsättning att man betalade frukost och middag. Det var alltså som jag misstänkte; Grundlurad!!! Jag kommer inte att betala någon medlemsavgift.

Simmade i dag i alla fall. Det blev 900 m efter att ha bytt bassäng ett par gånger. Började i motionsbassängen, men när dom började hoppa från högsta tornet flyttade jag in i tävlingsbassängen tills det var dags för kurs i densamma. Då hade jag bara 100 m kvar och dom skippade jag helt. Tyvärr fick jag simma ensam eftersom Lena skulle chefa på sitt jobb och alltså fick förhinder.

Dagens länstidning innehöll en artikel om rättshaverister. Som exempel tog dom upp ett fall med en man i Nykvarn som i flera år försökt att bli av med en hästhage som ligger vid hans tomt. Han har dessutom för avsikt att JO-anmäla kommunen för att man inte tagit hänsyn till hans önskningar. Enligt egen utsago har han skrivit 130 mail och brev till kommunen, och det är inga problem för honom att skriva 200 till och adressera dem till andra instanser!! Snacka om Grannfejden!!!!  Vi har den inpå knuten eftersom det är vår hage det rör sig om. Ska i alla fall spara klippet och visa för dom som inte riktigt har förstått problemet. Vi har inte, och kommer inte att bemöta hans påståenden eftersom vi inte vill göra problemet större än det är. För oss är det ju inte så stort eftersom vi har alla myndigheter på vår sida och alla miljökoller som har gjorts har inte visat på några som helst brister.
Hoppas nu bara att grannen läser och förstår............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0