2011-04-16 Sommar

I dag har vi haft rena sommaren här. Solen har strålat från en molnfri himmel och det har varit sommarvärme i solen.
Kattungarna är nu helt rumsrena och äter hur bra som helst. Dom har inte börjat dridka ånnu men det kommer väl det också.
Glorioa är inne på 10:e dygnet på sin löpning och det var inte jättepopulärt att jag hade henne med på rallylydnaden i tisdags. Jag har dårför bestämt mig för att ta med Elsa nästa gång. Hon har ju inte tränat något på tre år, så det ska verkligen bli intressant att se hur det går.
I dag har jag varit till föräldrarna i Strängnäs och lämnat över en jättefin regnbåge (fisk) som sonen hade fiskat.
På henmvägen svängde jag förbi Willys och köpte kattmat. Sedan blev det Solberga blommor. Jag var på jakt efter en syrenhortensia men dom hade inte kommit ännu. Nu får jag kolla på Plantagen på måndag.
Kasper har nu varit borta i snart två veckopr, men grannarna har sett honom på åkern utnaför sommarstugorna. Jag tror att småtjejerna i det ena huset har lockat till sig honom, eller att han eventuellt har gått till grannen lite läängre bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0