2011-02-17 Återbesök

I tisdags var jag på återbesök på Globens Ögonklinik. Dom rekommenderade absolut inte att man ramlade och slog i huvudet dagen efter operation! Mina ögon var i alla fall jättebra och alla värden var på topp. Syntestet fungerade också utan anmärkning och det lilla flimret som jag ser ibland beror på att jag har lätt för att bli bländad. Det kommar att ta ca 6 veckor innan ögonen är helt läkta.

Ryggen är fortfarande helt åt skogen. När jag reser mig på morgnarna tar det lång tid innan jag kan räta upp mig. Jag får gå som en fällkniv och succesivt resa mig lite försiktigt. Då skär det som knivar och det brukar ta upp till en timme innan jag kommer igång ordentligt med hjälp av Ipren eller liknande.

Jag har fått kallelse till vårdcentralen om 4 veckor och då hoppas jag att det är bättre. Annars får väl doktorn titta på ryggen också när jag i alla fall är på plats. Det är min årliga sockerkontroll som jag ska dit för.

På tisdag är det inbokat massage, men jag måste ringa och höra om det är nyttigt eller gör mer skada. Jag har i alla fall lyckats jobba några timmar per dag och det är alltid något!

I går var jag till barnens farmor och lämnade en tröja som jag stickat och några talböcker som jag har lyssnat klart på. Hon blev jätteglad åt tröjan och det kändes bra. Jag lämnade även några broddar som svägerskan kanske kan använda. Hon har ju så pyttesmå fötter att det inte finns broddar till henne. Hoppas att dom här passade!
Hon har också halkat och slagit sig halvt fördärvad så broddar är ju inte att förakta.

Nu längtar jag tills ryggen är OK så jag kan börja simma, träna hund och gå promenader igen. Att bara ligga på soffan gör ingen människa glad, men jag hoppas att det värsta är över snart. Jag sitter ofta framför köksfönstret med kameran i högsta hugg men har ännu inte lyckats ta en bra bild av min lilla favoritfågel stjärtmesen.
Vi har enormt mycket fåglar runt fågelbordet och det är jättekul att kolla deras olika beteenden. Hoppas på bilder så jag kan lägga ut dem!!
Hackspettan, hona, är tagen för några veckor sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0