2011-01-01 Nytt år

Nu kan vi lägga det gamla året till handlingarna och ta nya tag. Nyårsaftonen blev ovanligt lugn vad beträffar raketer och smällare. Elsa blev som vanligt helvild och skulle ut när det började smälla. Gloria lade sig vid mina fötter och ryckte bara till lite grand när dom dova smällarna hördes. Vi åt en jättegod kalkonmiddag som nyårssupe, och det blev så mycket över att jag fryste in 6 stora portionen kalkonkött i sås!

I morse hade hussen väckarklockan på 7 och åkte iväg för att ploga. Det är inte klokt att det kan snöa hela tiden. Jag skulle ha tagit en promenad med Lena och hennes hundar, men det är inte nog med att det snöar; det blåser smädjävlar också. Hoppas på en bättring till i morgon.

I torsdags var vi till barnens farmor och kollade in hennes nya boende på hemmet. Det verkade vara jättebra och hon var riktigt pigg. Därefter åkte vi till mina föräldrar eftersom mamma fyllde år. Farmor fick ett lottpaket i nyårspresent och lyckades vinna på alla lotterna!! Visserligen blev det bara en hundring totalt, men det var ju kul i alla fall. Mormor fick också lotter och jag hoppas att det gick lika bra för henne.

Mina katter tillbringade nyårsaftonen med att göra nya katter. Nu väntar Kattis alltså ungar som beräknas födas runt den 6 mars. Jag har en köpare som väntar otåligt och det kändes bra att kunna ringa henne i går och önska gott nytt år samtidigt som jag meddelade nyheten att hennes nya kattunge troligen är på gång. Hon köpte en kattunge av mig i somras, men den dog vid ett veterinärbesök då den sövdes ner för att ta ut en tand. Kasper var på parning i Mariefred veckan för nyår och nu har hundkompisen Eivor hört av sig och vill låna honom till sin lilla exotic-hona. Kasper är nog den mest sociala och finaste katt vi någonsin har haft. Han är nu stor och kraftig och är enormt snäll. Det blir nog en fin blandning.

Är ledig till på tisdag och det känns riktigt bra att ha fått en hel vecka ledigt!


Kommentarer
Postat av: Lena, Möllen och taxen

Gott Nytt År Ullabella!

Det är som vanligt på landet sex, drugs and rock'n roll. För skumpa drack ni väl till 12-slaget?

Katterna höll med sexet och Elsa rockade till fyrverkeriet. Var nyss ute själv med Möllen o taxen och gick i skogen. Jättemycket snö så jag var rädd att taxen skulle gå ner sig. Hon plöjer som en bandvagn genom drivorna och gräver där det finns goda dofter. När vi skulle ur skogen fastnade hon i en plogkant så jag fick kasta mig ut och dra upp henne i nackskinnet. Gå i spåret efter mig o Möllen var inte aktuellt, ingen sport, om man säger. Härligt var det och några smådjävlar såg vi inte till. God fortsättning nu i snödrivorna.



2011-01-01 @ 14:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0