2011-01-06 Mera snö

Jag trodde i min enfald att vi hade haft det värsta busvädret förra året, men hej vad jag bedrog mig.
I dag var det meningen att jag skulle åka till ICA-Maxi och handla, men det är otänkbart! Snön vräker ner och vinden tjuter i husknutarna. Dom enda som inte bryr sig är hundarna. Dom tycker faktiskt att det är helt OK med snöstorm.
Eftersom vägarna in till stan brukar driva igen känns det helt vansinnigt att ge sig ut i dag.
Det blir till att leta rester i frysen, men det ska nog gå bra.
Jag är ledig till på tisdag och känner att jag måste röra lite på mig. Hoppas verkligen att det blir väder att gå ut i.
Eftersom jag är en mycket bekväm och lat person, hittar jag hela tiden på ursäkter att slippa gå ut.
Simningen har ju legat nere alldeles för länge nu, men det är inte särskilt skönt att komma ut från simhallen i 20 graders kyla.
Nej, Det blir till att titta på alla TV-program som jag har spelat in under helgerna.
Nu kom det in två helvita hundar! Täckta av snö från topp till tå. Ser fram emot våren, men tyvärr ska det fortsätta snöa även i morgon. Hoppas att meterologerna har fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0