2011-03-18 Kattungar

Long time no see!
Det har inte hänt så mycket att orda om. Kattungarna växer så det knakar och nu börjar ögonen spricka upp. Dom är 10 dagar nu så det är dags.
Jag var hos doktorn i onsdags och han konstaterade att jag har en fraktur i ryggen. Det låter säkert värre än det är, men jag kan fortfarande inte jobba en hel dag utan att få ont i ryggen. I går blev det en heldag på jobbet och i morse hade jag som kraftig träningsvärk i hela kroppen. Var exakt den eventuella frakturen sitter, fick jag inte reda på. Vi skulle återuppta den avbrutna simningen i dag, men då var det simtävlingar i Sydpoolen så det sprack. Det verkar alltid komma något enmellan, men skam den som ger sig.

Jag ska tillbaka till doktorn om en månad igen, men då är det för att jag ska kolla min lungfunktion.
Yngste sonen med sambo är på semester i Mexiko. Dom verkar ha en underbar tid och det känns skönt eftersom det var jag som rekommenerade både resmål och hotell. Vi har ju varit där två gpnger. Det är inte utan att jag är lite avis på dem!! Varmt och soligt och enormt mycket att se och göra. Förutom att slappa på den helt underbara stranden förstås.
Jag har bokat vår decemberrsemester och betalat redan. Vi tjänade 650:- på att dollarkursen sjönk och dessutom fick vi två dygn gratis allinclusive tack vare att vi bokade i så god tid. Det är 8 månader (lite drygt) innan det blir vår tur att åka till paradiset. Vi ska till Antigua som är en ö i Västindien. Vi har inte varit på den ön tidigare så det ska bli intressant.

I dag vräker snön ner igen, men det är utlovat VÅR til helgen!!!
Söndag är det dags för hundklubbens årsmöte på Strömsholm och sedan börjar hundkurserna igen. Jag skulle ju inte tävla lydnad den här terminen, men jag har gett med mig efter diverse påtryckningar så nu ska jag gå både rallylydnadskurs och tävlingslydnad. Jag har i alla fall inte för avsikt att flänga halva mellansverige runt för att tävla, utan håller mig på hemmaplan.
Lägger in ett par bilder på mina små:

Den lilla blå honan:



Dom båda hanarna:


Kvällarna framför TV:n har jag ägnat åt stickning. Jag stickade ju väldigt mycket när jag var yngre och det var helt OK att ta upp det igen. Det började med en lila tröja till svärmor och nu har båda mina svägerskor beställt varsin i olika färger. Måste säga att dom är riktigt snygga!! Jättekul att ha något att göra medan man tittar på VM i både det ena och det andra. Så har vi ju kvalserien i ishockey med SSK också.

Tyvärr kan jag inte sitta så långa stunder förrän ryggen gör sig påmind, men det måste ju läka någon gång. Det är nu 6 veckor sedan jag druttade omkull.

Ena svägerskans tröj där bara knapparna fattas:



Kommentarer
Postat av: Lillemor

Min fina tröja!!!

2011-03-22 @ 17:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0