2011-05-10 Rallylydnad

Vid avslutningen på rallylydnadskursen hade vi tävling.
Vi var ett tiotal ekipage som startade och tre fick godkända poäng. För att bli godkänd måste man ha 70 poäng. Man börjar på 100 och får avdrag för varenda liten grej som man gör fel. Själv tog jag t.ex ett litet steg bakåt och det renderade omedlebart i tre minuspoäng. Jag hade dessutom sträckt koppel vid ett par tillfällen och det blev givetvis minuspoäng.
Trots det vann vi tävlingen med jättefina 84 poäng!!!
Gloria är ju enormt grundtränad i lydnad och på rallyt har jag rätt så bra fart så hon hinner inte tänka utan bara följer med. Jättekul har det varit och vi ska ha en fortsättning i höst.
Tävlingarna blir officiella 1:a juli och jag har planerat in en tävling i början av september.
Tänka sig!! Och jag var inte ens nervös. Hur kul som helst!!!
Vår instruktör Kattis är verksam inom Stockholms Kennelklubb och brinner verkligen för den här tävlingsformen. Hon har varit enormt peppande och duktig.
Kul att äntligen ha hittat något där jag känner mig hemma och slipper tävlingsnerverna.

På lördag är det stort jippo på vår hundklubb med utställning och lydnadstävling för min del. Då kommer säkert nerverna att ge sig tillkänna igen, men jag får försöka bortse från dom!
Gloria har gjort enormt stora framsteg den här terminen så jag borde känna mig säker.
Sista träningen är i morgon kväll och då ska vi verkligen visa framtassarna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0