2011-05-13 Youtube

Nu finns Glorias och min rallylydnadstävling på youtube.com om man söker på ulla och gloria.
Det ser riktigt bra ut om man blundar när jag sjabblar till det och inte vet vilket håll jag ska gå åt.
Gloria är nu nybadad inför morgondagen utställning och lydnadstävling, men jag kan inte påstå att hon blev kritvit på tassarna direkt.
Hon är lite lerfärgad fortfarande och det vete katten hur jag ska få bort det!!
Hon kom hem alldeles lerig i morse efter kissrundan i skogen. Troligen hade hon plaskat runt i kärret.
Jag åkte in och simmade i morse och när jag kom hem var det hennes tur i duschen. Inte särskilt populärt.
Så fort hon ser att jag drar av mig jeansen sticker hon och gömmer sig. Då vet hon nämligen att det är bad på gång!!
Jag är faktiskt rätt så nervös inför i morgon. Jag har ju inte tävlat lydnad på länge och jag vet att Gloria inte har tålamod att vänta mellan momenten. Därför passar rallyt oss mycket bättre eftersom det inte är någon som helst väntetid utan bara att köra på.
Jag får göra så gott det går och hoppas att det inte strular till sig. Ska i alla fall ta en sväng till klubben i kväll (utan hund) och se vad dom behöver hjälp med.
Hoppas ocklså att vädret blir lite bättre tills i morgon. När jag kom ut från badhuset ösregnade det!!! Visserligen behöver vi regn, men inte när jag har tvätten ute och dynan ligger kvar på solstolen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0