Länge sedan

Det var länge sedan jag skrev något i bloggen, men det känns som om livet bara rullar på i invanda hjulspår. När jag summerar sommaren så inser jag att det trots allt har hänt en hel del.
På hundfronten så har jag och Gloria avverkat våra tre nybörjartävlingar i rallylydnad utan större problem, och är nu uppflyttade till fortsättningsklassen. Vi har även gjort en tävling i den klassen, men den vill jag nog helst glömma. Vi var dom enda som inte blev godkända!! Jag märkte redan på torsdagsträningen att det var något som inte stämde. Hem och kollade almanackan och insåg att det var löp på gång. På söndagen när vi skulle tävla så hade hon inte börjat löpa så jag åkte iväg till Huddinge. Hade kopplat in GPS:en, men lyckades i alla fall åka rätt ut åt helskotta!! Fick fråga mig fram, och när jag vänt bilen så var det bara att följa GPS:en och jag hamnade rätt. Superstressad, fast jag hade hur gott om tid som helst. Parkerade och skulle ta fram Glorias papper ur bakluckan. Smällde igen den rätt i huvudet så att jag såg stjärnor. Ännu mera stressad!! På tävlingsplan började Gloria jättefint, men sedan ballade både hon och jag ur. Jag gjorde fel på en skylt och hade vissa problem med resten av banan så det gick med andra ord inte alls bra!! När vi kom hem hade hon börjat löpa. Nu väntar två tävlingar nästa helg, och om dom går bra får vi ta den sista i vår.
Jag ska inomhusträna i Västberga i vinter och det ser jag fram emot.
Jag har nu bara sex veckor kvar att jobba. Min ersättare började i måndags och nu ligger det på mig att lära upp henne. Jag hade inte insett hur mycket man måste kunna egentligen. Det är konton hit och dit. Olika för utlänningar och svenskar och ytterligare konton om transporten går utanför EU! Man måste alltså kunna geografi förutom att var asnabb att skriva. Dessutom är det mattekunskaper som fordras eftersom vi har mylcket utländsk valuta i debiteringsunderlagen. Jag trodde inte att jag skulle behövas så många veckor till, men inser att det nog bara är att jobba på tills semestern börjar. Vi åker till Antigua (Västindien) den 30 november och är borta i drygt två veckor. Hoppas bara att vår hustomte kan ställa upp som han brukar och bo här när vi är borta.
När vi kommer hem är det bara att ställa till kalas för hussen som fyller 65, och sedan är det jul. Snart är det vår igen och jag hoppas verkligen att vi får en lite mildare vinter i år. Det ska bli hjätteskönt att slippa åka till jobbet under den mörkaste perioden. Vägen är inte den bästa!!
Ska försöka uppdatera nästa gång jag har tävlat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0